Blogia
NeReA

¿RAZAS HUMANAS?

¿RAZAS HUMANAS?

Hai tempo, nas escolas ensinábase que había distintas razas humanas e combinacións destas. Negra, amarela, branca e cobriza eran algúns dos nomes que se usaban para distinguilas. Vaia bobada porque, ademais, ningún das cores aos que se facía referencia correspondía con exactitude á tonalidade da pel. Houbo tamén nomenclaturas que, en si mesmas, levaban unha carga de desprezo que moito tiña que ver co grupo humano que as propuxo. Así aínda atopamos libros que falan de ?negroides?, ?mongoloides? e caucásicos.

Por que non ?caucasoides?, como para dar un trato igual? Notas esa ofensiva terminación ?oide?? Claro: porque se asumía aos caucásicos como raza mellor e, por suposto, que os termos xurdiran dunha comunidade científica pertencente a países onde predominaban os trazos caucásicos.*



Por suposto que, con algo de trampa no uso da linguaxe, poderíase xustificar coa acepción aquela de a Real Academia Española da lingua na que a terminación ?oide? quere dicir: parecido a. Pero non nos fagamos parvos: a linguaxe tamén reflicte o que no fondo pénsase, aínda que se busquen formas enganosas para dicilo.

A discriminación é unha cousa moi vella na historia dos pobos. Posiblemente unha unión entre diferenzas físicas ?evidentes e moi marcadas?; así como a historia dos pobos, desde tempos remotos, influíu o sentirse iguais ou diferentes aos demais.

Se a isto sumamos que na antigüidade os grupos humanos permanecían relativamente illados dos outros ?sen gran posibilidade de mesturas e contacto cotián? resulta lóxico imaxinar que iso deu orixe a unha diferenciación en costumes e formas de vida.

Agora ben: cando eses grupos humanos entran en contacto, pero de maneira hostil ?a través de conquistas, guerras e relacións de dominación? é que se vai fortalecendo esa idea de superioridade duns, e de inferioridade dos demais, que no fondo non fai outra cousa que reflectir un profundo temor cara ao que resulta diferente e estraño.

Non é igual a min, non o coñezo; entón hei de atacalo, destruílo ou sometelo?.





Se non lle identifico como igual, tampouco teño que tratalo como a un semellante. Por tanto estame permitido sacar proveito del?.

Exemplos atopamos moitos, e aí están para demostrar o deplorable da nosa historia como especie: a escravitude de moita xente orixinaria de África, a opresión ou o aniquilamiento das poboacións nativas de América, o menosprezo dos orientais, o arrinconamiento e a marxinación dos aborígenes australianos. Como podes darche conta, a lista pode facerse bastante longa.

1 comentario

susana -

este artigo é bastante interesante...